zekeochmia

Alla inlägg under juni 2014

Av Mia Lagerholm - 10 juni 2014 11:45

 

Så har vi gjort Pudelnationalen 6-7 juni på Vilsta i Eskilstuna. Jag och Anette och hundarna sov i vår husvagn så vi hade nära till allt.   Det var utställning, Lydnad, Rallylydnad och Agility.  Vi gick mellan och tittade och pratade med Sussi och Emelie och Anna och Annika.  Anette tävlade i Lydnad och det gick väl så där.  Mycket störning och väldigt varmt.  Platsliggningen gick dock bra.  Rallylydnaden för mig och Zeke gick inte alls.  Han fastnade totalt på omgivningen och var inte alls med mig.  Anette och Olle klarade sig och Britt-Marie och Flisan också.  Emelie och Ziva tävlade i Nybörjarklassen och kom trea. Väldigt bra och väldigt snyggt.

Dagarna gick fort och vi hade trevligt.  Tanken var att grilla på fredagkvällen men det var så mycket mygg så jag stekte laxen istället.  Emelie kom med lilla Rota och Ziva och vi fick en mysig kväll med mycket prat. Anette åkte hem på lördags eftermiddagen och jag och Zeke blev själva. Han tyckte nog det blev lite tomt och när vi gick vår kvällsprommis ville han hela tiden vända och kolla var alla andra var. 

Blev hämtad vid två tiden på söndagen, kom hem och packade ur fort som bara den för att hinna åka på avslutningen på agilitykursen.  Det vara bana som vi fick köra två gånger var.  Zeke var så duktig och han tycker nog att det är roligt för vi gick två felfria rundor.  Tror att agilityn tillsammans med rallyn kommer att fungera bra. Vi fick tårta och titta på film från våra rundor.  Alla hundar och förare har kommit framåt i agilityn om man jämför med första gången.  Det är så roligt att se.


Nu är det dax att planera för träningar både inom Rallyn och agilityn så får vi se till hösten vart vi är.  Tror jag väntar med att starta  i Avancerad klass förrän vi är inomhus.  Det är mycket att träna in så vi blir nog inte färdiga förrän dess.



Ovido - Quiz & Flashcards