zekeochmia

Direktlänk till inlägg 8 juli 2014

15 juli 2014, Rullar på mot semester

Av Mia Lagerholm - 8 juli 2014 07:42

Just nu rullar vi bara på.  Det har varit Suradagarna och vi var ner och tittade på marknaden, köpte lite jordgubbar och gick hem eller rättare sagt tog bilen hem för regnet hängde i luften. Vi tränar lite agility och rally.  Har rallyträning 1 gång till innan semestern.  Det har varit några som tagit chansen att träna på kortare banor.  Själv har jag kört högerhandling, håller på med backa och störningsträning.

När vi var upp sist och tränade agility så valde Zeke själv att gå in på rätt sida om slalomet.  Jaaaaa......  Han tycker det är kul med lite fart och vi har kommit med på fortsättningskursen i agility som startar i augusti.  Han är inte så förtjust i platta tunneln men vi håller på med den också.  Vippen går kanon och han stannar jättefint när den slår ner, två tassar på och och två tassar av och sedan får han "släppordet".

Har haft en lite sjuk hund.  Zeke har fått en släng av magsjuka eller om han ätit något.  Har varit dålig i magen sedan fredag 4:e  natt och både söndag och måndagnatt fick jag gå ut med honom på natten. Liiiiite trött på jobbet.....   Men han åt och drack och på onsdagen var han ok igen. Skönt.


När jag och Jessi var ut och gick med hundarna en kväll här, så blev Diza påflugen av en liten arg Jack Rusell.  Han hade kommit lös och det såg ut att gå bra först, jag höll undan Zeke, men Diza sa ifrån och då flög Jack russeln på Diza.  Snacka om att Zeke blev arg, Diza skrek och jag och Jessi försökte få undan hunden och hålla undan våra egna.  Till sist kom en liten kille och fångade in honom och som tur var gick det bra.  Diza blev väldigt "låg" hela kvällen men Zeke var upplivad som bara den.  Trodde ett tag att hon gjort illa sig och det kan hända att det blev någon smäll i "hettan" men dagen efter var hon ok.  Nu är allt som vanligt igen.


Här nedan kommer en bild som Jessi tog med mobilen.  Zeke ser så härligt "muppig" ut.  Det var den dagen vi var och tränade agility.  Nu tar vi semester från bloggen och återkommer i augusti.


 



 
 
olli o messi

olli o messi

15 juli 2014 20:33

Vad fin bloggen är :) Kul att ni tränar så mkt. Ha en underbar semester :D

http://otroligavandringen.blogspot.se

 
Ingen bild

Majsan

22 juli 2014 11:04

Ha en härlig semester!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia Lagerholm - 3 januari 2016 20:24

 Nytt år igen, inte klokt vad tiden springer när man blir äldre.  Funderar på att börja vänta på pension så kanske åren tar längre tid, så var det ju förr när man väntade på körkort och gå på systemet och komma in på olika dansställen (ha rätt ålder ...

Av Mia Lagerholm - 2 november 2015 18:53


    Vi har tävlat i Allhelgonanosen (Nosework) i Harbo. Denna gång klarade vi av 3 moment av 4 inom tiden. Behållarsöket blev det en felmarkering. Vi var bägge trötta då men det som nog påverkade mest var min attityd.  Vet att det inte är det ro...

Av Mia Lagerholm - 11 oktober 2015 20:30


                 Jag läser och inser att jag inte har skrivit klart inläggen på väldigt länge i bloggen.  Blir så när det blir mycket på facebook har jag märkt.   Som tidigare sagts så har Zeke blivit kastrerad.  Bestämde det när vi var på en...

Av Mia Lagerholm - 9 juli 2015 13:08

    Tiden går fort när man har mycket att göra. Zeke och jag har hunnit med en del. Och det stora är att jag efter mycket våndande låtit sterilsera Zeke. ...

Av Mia Lagerholm - 27 februari 2015 16:02


       Så här såg det ut en morgon när all snö hade kommit.  Det var alldeles tyst när jag gick med hundarna på första morgonkissrundan.   Vad har vi gjort sedan jul och nyår?  En hel del, varit på träning på Hundcentret i Kolbäck inomhus, t...

Ovido - Quiz & Flashcards