zekeochmia

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2014

Vad har hänt sen sist?

Av Mia Lagerholm - 22 oktober 2014 17:30

 

Här försöker Zeke flörta med Quta på förra kennelträffen. Det gick inget bra för hon  var inte intresserad.


Annars har vi tränat på med lite spår, har återupptagit vår lilla grupp (Eva, jag och Kurt) så vi träffas i Bruksparken eller ute i skogen och lägger spår.  Nu fick vi börja om men jag hoppas vi kommer fram där vi avslutade inom en snar framtid. Dvs med korsande spår och mer vinklar och annorlunda underlag.


Har också försökt lägga in agility i träningen tillsammans med rallyn. Har blivit lite sisådär med det. Men nu är det bestämt att jag och Anette skall börja träna inför Avancerad klass och det börjar vi med på söndag.


Går också en kurs för Allmänlydnadspasset som avslutas i november.  Då blir det ett litet prov för att se hur vi ligger till. Kan dock till min glädje säga att han har stadga i sittandet ( i alla fall just nu).  På KM (Västerås Kennelklubb) som vi var på i söndags var det en liten söt spanieltik som körde uppvärmning tillsammans med sin matte när vi skulle göra en inkallning.  Matten ropade så glatt på sin hund och hon sprang med full fart till henne och jag hann en sekund tänka, att nu drar Zeke också, men han satt kvar så då blev det ingen inkallning utan jag fick gå tillbaka och belöna att han satt kvar.  Duktig hund! Sen för övrigt var det en trevlig tävling men Rallyn gick helt åt fanders med en hund som gick och lukta efter tik hela tiden.  Jag provade Avancerad klass.  Agilityn gick lite bättre men den var lite för svår för oss och Zeke (och jag) blev "lurad" att gå in i tunneln från fel håll i första loppet och i andra var tunneln så strategiskt placerad att den drog Zeke till sig så han ("jag") glömde hopphindret före.


Jessica hjälper till på en barn/ungdoms kurs på onsdagkvällar så då är jag och Zeke och Diza där också.  I fall ett barn måste låna en hund och Diza fungerar bara det finns godis och barnet är lugnt.  Om ingen hund behövs så tränar vi lite och går en liten promenad eller bara är.  Skönt det också.


Helgen innan så hade vi kurs (Allmänlydnadspasset)  på lördagen med spår på gärde.  Jag tränade att ha spåret rätt mot människorna som tittade på eller att de stod vid sidan.  Zeke tycker det är lite obehagligt för farten sänks så att jag nästan får sparka honom i rumpan.  När vi däremot går från människorna så går han med normal fart.  Kan beror på mig att jag omedvetet vill prestera mer när folk tittar eller också tycker han det är så obehagligt att jag måste stötta  honom mer.... tål att tänkas på i några vändor.  Och träna........




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia Lagerholm - 3 januari 2016 20:24

 Nytt år igen, inte klokt vad tiden springer när man blir äldre.  Funderar på att börja vänta på pension så kanske åren tar längre tid, så var det ju förr när man väntade på körkort och gå på systemet och komma in på olika dansställen (ha rätt ålder ...

Av Mia Lagerholm - 2 november 2015 18:53


    Vi har tävlat i Allhelgonanosen (Nosework) i Harbo. Denna gång klarade vi av 3 moment av 4 inom tiden. Behållarsöket blev det en felmarkering. Vi var bägge trötta då men det som nog påverkade mest var min attityd.  Vet att det inte är det ro...

Av Mia Lagerholm - 11 oktober 2015 20:30


                 Jag läser och inser att jag inte har skrivit klart inläggen på väldigt länge i bloggen.  Blir så när det blir mycket på facebook har jag märkt.   Som tidigare sagts så har Zeke blivit kastrerad.  Bestämde det när vi var på en...

Av Mia Lagerholm - 9 juli 2015 13:08

    Tiden går fort när man har mycket att göra. Zeke och jag har hunnit med en del. Och det stora är att jag efter mycket våndande låtit sterilsera Zeke. ...

Av Mia Lagerholm - 27 februari 2015 16:02


       Så här såg det ut en morgon när all snö hade kommit.  Det var alldeles tyst när jag gick med hundarna på första morgonkissrundan.   Vad har vi gjort sedan jul och nyår?  En hel del, varit på träning på Hundcentret i Kolbäck inomhus, t...

Ovido - Quiz & Flashcards