zekeochmia

Alla inlägg under februari 2015

Av Mia Lagerholm - 27 februari 2015 16:02

    


Så här såg det ut en morgon när all snö hade kommit.  Det var alldeles tyst när jag gick med hundarna på första morgonkissrundan.


Vad har vi gjort sedan jul och nyår?  En hel del, varit på träning på Hundcentret i Kolbäck inomhus, tränat i Ridhuset hemmavid, varit med på Vintercupen i agility (inofficell) som Fagersta Kennelklubb anordnar, varit med på någon träning i agility och någon i Rally. 

Varit på Nose Work kurs 2 helger, jätteroligt och lärorikt.  Nu har vi en massa att träna på igen, som om vi inte hade nog förut.  Zeke börjar bli lite trött på mig tror jag.  Näää, inte mycket......    men vill inte/orkar inte Zeke så har jag ryckt tag i Diza.  Hon tycker agility är jättekul, men det där med att gå fot är inte hennes grej.  Nose Work verkar hon också tycka är kul.  Och då blir det bli fart på Zeke igen.

Och inte att förglömma vi fick vårt första icke diskade lopp i agility på Fagersta Brukshundklubb i februari.   , dock var inget A-hinder med i den banan.  Hurra hurra för oss!


Nu blir det en halvdags kurs i Agility för Zeke och mig och ev en fortsättning i Nose Work.  Sedan tyckte Anette att vi skulle tävla i april i Rally i Eskilstuna. Tror jag skall anmäla oss till den ena tävlingen (den var dubbel).  Annars blir vi bara sällskap åt Anette och Olle, de har jättebra fika på den klubben.......


Kurserna drar igång nu igen i april och får se om det blir lite Rally och kanske någon form av nosaktiveringskurs med olika teman.  Det är mycket jag vill men det skall ju finnas tid till allt också.  Och sedan har vi ju kennelträffen i maj, ser vi fram emot allihop.



Ovido - Quiz & Flashcards