zekeochmia

Direktlänk till inlägg 19 maj 2014

17-18 maj, 2014 Hundar och bilar

Av Mia Lagerholm - 19 maj 2014 08:47

Börjar bra den här helgen, solen skiner och det är faktiskt varmt.  Tar Diza och Zeke med när jag kastar skräp på Återvinningen tidigt. Lägger ett spår till Zeke i Bruksparken, gräs, asfalt, och grus.  Går en promenad över broarna och får sällskap med Lotta, Birk och Ragnar. Diza tycker Birk är ok efter ett tag då han är väldigt lugn. Tar spåret med Zeke, går bra förutom att han inte orkar hela vägen men vi har heller inte tränat på länge och framförallt inte långa sträckor.  Annars är han noggrann.  Lägger ett kort rakt spår till Diza med korv i. Går bättre på slutet då hon börjar fatta att det är ett spår, trots alla korvbitar.


På eftermiddagen åkte vi till Köping och tittade på cruisingen.  Jessi och Alexandra och Diza drog iväg åt sitt håll och jag och Benke och Zeke åt vårt.  Vi gick och satt en timme ungefär sedan var vi nöjda allihop.  Åkte hem och fixade lite mat.


Söndagen ägnades åt Jogga Dogga på morgonen och sedan lite Rallylydnadsträning tillsammans med Anette och Britt-Marie. På eftermiddagen rakade jag ner Diza så nu ser hon ut som Zeke fast utan "tofsar" på benen.  Kom fram en liten, liten hund men oj vad hon sprang sedan.  Har sparat hennes långa öron och svans och en "mössa".  Hon skall bli kastrerad nu på torsdag och då är det lika bra att hon är kortklippt bestämde Jessi.


Sedan blev det dags för Agility kurs för mig och Zeke.  Vet inte om värmen tog ut sin rätt eller om han börjar tycka att det är ganska kul men jäklar vad han sprang.  Trillade ner en gång från balansen för att han hade så bråttom..........  Vi gjorde om och då blev det bra och han hade samma fart.  Platta tunneln tog han också själv utan lyfthjälp.  Nu är det bara Vippen och Slalom kvar som han behöver klara "själv". 


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia Lagerholm - 3 januari 2016 20:24

 Nytt år igen, inte klokt vad tiden springer när man blir äldre.  Funderar på att börja vänta på pension så kanske åren tar längre tid, så var det ju förr när man väntade på körkort och gå på systemet och komma in på olika dansställen (ha rätt ålder ...

Av Mia Lagerholm - 2 november 2015 18:53


    Vi har tävlat i Allhelgonanosen (Nosework) i Harbo. Denna gång klarade vi av 3 moment av 4 inom tiden. Behållarsöket blev det en felmarkering. Vi var bägge trötta då men det som nog påverkade mest var min attityd.  Vet att det inte är det ro...

Av Mia Lagerholm - 11 oktober 2015 20:30


                 Jag läser och inser att jag inte har skrivit klart inläggen på väldigt länge i bloggen.  Blir så när det blir mycket på facebook har jag märkt.   Som tidigare sagts så har Zeke blivit kastrerad.  Bestämde det när vi var på en...

Av Mia Lagerholm - 9 juli 2015 13:08

    Tiden går fort när man har mycket att göra. Zeke och jag har hunnit med en del. Och det stora är att jag efter mycket våndande låtit sterilsera Zeke. ...

Av Mia Lagerholm - 27 februari 2015 16:02


       Så här såg det ut en morgon när all snö hade kommit.  Det var alldeles tyst när jag gick med hundarna på första morgonkissrundan.   Vad har vi gjort sedan jul och nyår?  En hel del, varit på träning på Hundcentret i Kolbäck inomhus, t...

Ovido - Quiz & Flashcards