zekeochmia

Alla inlägg den 15 maj 2014

Av Mia Lagerholm - 15 maj 2014 11:32

Sedan Diza kom till familjen så har det blivit lite nya rutiner. Och kanske inte lika mycket "potatiskokar" träning för Zeke.  Diza måste höra väldigt bra så fort man tar fram en liten godis.  Men nu börjar allt stabilsera sig så nu är det dax att börja träna på momenten till Avancerad klass och högerhandling.


Jag och Zeke var på Rallytävling i Fagersta  på brukshundklubben där alla klasser var representerade.  Det var 4 banor i gång samtidigt så det var väldigt mycket störning för Zeke och för mig. Zeke var så väck i huvudet att han var långt bakom mig och inte alls lika följsam som han varit de senaste tävlingarna. Så vi måste återigen hitta störningar och mycket störningar så både han och jag kan släppa det.  Vi gjorde 2 starter i Forsättningsklassen och bägge diskade vi oss i.  Jag tog i honom helt enkelt.

Det som jag är glad och nöjd med efter den dagen är att han höll sig till mig, även om han som sagt var, var långt efter.


Men nu ser vi fram emot Pudelnationalen.  Hoppas på fina och lagom varma dagar.


Ovido - Quiz & Flashcards